tisdag 5 oktober 2010

Nu väntar landstinget

Men drygt 600 personkryss i ryggen ser jag fram emot mitt nya uppdrag som ledamot i Stockholms läns landsting. Det har varit tio fantastiska år i Sveriges Riksdag. Men nu vill jag byta politisk arena, till landstinget.

Här finns också mycket att göra.

Jag drev i valrörelsen följande

-Välj din egen doktor. Värna vården från politisk detaljreglering. Fler husläkare på Lidingö.
- Lika bra vård för kvinnor som för män. Kvinnors mediciner ska inte beräknas på mäns kroppar.
- Våldet mot kvinnor måste få ett slut. Stöd Sveriges kvinnojourer. Också på Lidingö.
- Äldre ska bo tryggt. Tvinga inte äldre att bo kvar hemma - eller äldre par att flytta isär.
- Spårtrafik räddar klimat. Bygg ett modernt spårvägsnät- inklusive den upprustade Lidingöbanan.

Detta vill jag fortsätta att jobba för politiskt

Inga kommentarer: