lördag 20 juni 2009

Fega kommentatorer på politikerbloggen

Häromdagen skrev jag ett inlägg på www.politkerbloggen.se/debatt där jag föreslog Birgitta Ohlsson till ny mininster nu när Lars Leijonborg avgått. Hon har kvaliteter som skulle göra henne till ett utomordentligt statsråd.

Nu blev det inte så. Istället utsågs Tobias Krantz till Lars Leijonborgs efterträdare. Jag känner Tobias väl. Vi har suttit tillsammans i riksdagens konstitutionsutskott. Jag uppskattar honom mycket och vet att han kommer att bli en mycket bra mininster för den viktiga högre utbildningen.

Men jag hoppas ändå att Birgitta blir minister i vår nästa borgerliga regering efter valet 2010. Vad som gjort mig beklämd var alla de trista kommentarer med anledning av mitt inlägg. Hon fick också beröm. Men tonen i kritiken mot henne var ofta så grov. Är det för att man får skriva anonymt som man uttrycker sig så fult? Det stör mig verkligen att man inte vågar stå utåt för sina åsikter. Jag tycker mycket illa om anonyma insändare både på politkerbloggen och annorstädes.

Inga kommentarer: