torsdag 23 april 2009

Jag unnar alla en Ulf

När den rödgröna oppositionen i dag presenterade sitt förslag om utvidgat ROT- avdrag fick Mona Sahlin frågan om hur hon ser på RUT-avdragen, dvs skatteavdragen för hushållstjänster. Till min glädje svävade hon på målet. Hon ville inte säga något bestämt om när de avdragen ska avskaffas, om oppositionen kommer till makten efter nästa val. Här anar jag en spricka mellan partierna; att vänstern och miljöpartiet vill ha bort avdragsmöjligheterna är klart.

Vem vet, kanske har Mona själv en hushållstjänst? Det unnar jag hennes verkligen. Hon behöver det. Att vara partiledare är tufft och jobbigt. Har man som hon dessutom familj ska hon använda sin dyrbara fritid till att umgås med den, inte till att städa.

Själv har jag, sedan jag kom in riksdagen, Ulf som kommer varannan vecka. Det är en njutning att komma hem när Ulf varit hos mig. Jag unnar alla en Ulf även Mona.

Inga kommentarer: