tisdag 24 februari 2009

Mitt lördagsnöje

Varje lördagsmorgon, med undantag för skollov, är jag barngymnastikledare i Lidingö gymnastiksskola www.lidingogymnastikskola.se med min dotter Sara. Sara startade gymnastikskolan tillsammans med Mia. Båda har under många år varit aktiva som ledare i gymnastikföreningen Vikingarna. Som nyblivna småbarnsföräldrar ville de ordna gymnastik för små barn. Succén blev över förväntan. Så nu omfattar verksamheten ca 500 barn upp till tio år, och ca tjugo ledare i lokaler på Lidingö och Gärdet.

Sara och jag har de allra minsta barnen, 1,5 - 3 år. De har sina föräldrar med som stöd. De har så roligt med rytmik och med hinderbana. Och så snabbt de utvecklas!

Deras glädje och entusiasm smittar av sig på mig. Mina lördagsförmiddagar med barnen är mitt stora nöje.

Inga kommentarer: