måndag 13 april 2009

Inspirerande påsk på Österlen

Nu är jag så sugen att börja måla igen. Så inspirerad blev jag under påsken som jag ägnade åt konstrundan på Österlen. I strålande sol och skön värme hölls utställningar och ateljéer öppna för alla oss konstintresserade. Yrkesverksamma konstnärer och glada amatörer visade sina alster.
För flera år sedan, innan jag blev riksdagsledamot, målade jag akvarell. Mycket amatörmässigt men med glädje. Nu tar politiken nästan all min tid. Den lilla tid jag har över ägnar jag helst åt mina tre barnbarn, motion och lite kultur. Men någon gång i framtiden när jag släppt politiken, då ni...Kanske blir jag en av de glada amatörerna som ställer ut på Österlen.

Man behöver drömmar och inse att det måste finnas ett liv utanför politiken.

Inga kommentarer: