torsdag 17 februari 2011

Besök i sjukhusverkligheten

Det påstås ofta att politiker inte vet något om det verkliga livet. Jag protesterar alltid. Få grupper är så intresserade av vad som händer och suger upp all kunskap och information man kan få.
På så sätt passade det ju bra att jag med magont kom till akutsjukvården på Danderyds sjukhus i söndags. Det visade sig vara en inflamerad gallblåsa. På måndagen opererades jag genom ett titthål i buken där blåsan drogs ut med stenar och slängdes som en soppåse. På tisdagen for jag hem. Ja, det blev ju ingen längre vistelse. Men en hel del snappade jag upp.

Läs DN idag

En skräckskildring som jag inte känner igen mig i.Jag kastades inte ut, utan fick stanna så länge jag kände jag behövde. Personalen var omtänksam och vänlig. Men jag förstår ju att situationen i akutsjukvården kan växla lika snabbt som vädret. Självklart måste det finnas beredskap för detta, viket Folkpartiet i landstinget arbetar för.

Maten var lika dålig som sitt rykte. Jag pratade med patienter som legat inne tidigare. De menade att fram till hösten, då maten lagats på plats i sjukhusets kök, smakade den utmärkt. Så omtag och åter till köttgrytorna på Danderyds sjukhus måste det bli.

Inga kommentarer: