måndag 19 juli 2010

En paus i bloggandet

En liten paus har det varit i mitt bloggande den sista tiden.

Jag tog visserligen med mig datorn till Gotland för att kunna blogga om mina upplevelser i Almedalen. Men tiij fick jag. Gotland har urusla uppkopplingsmöjligheter, särskilt på Snäck där jag bodde. Så det gick inte för mig, som för många andra, att komma ut på nätet.

Jag läste häromdagen en intervju med en kvinna engagerad i sociala medier som klagade över det dåliga intresset för bloggande under Almedalsveckan. En anledning var säkert svårigheterna för många att koppla upp sig mot nätet. En annan var nog värmen.

Jag kan åberopa båda ursäkterna. Värmen tål jag inte särskilt bra. Så inget bloggande hittills när jag kommit hem.

Almedalsveckan var spännande och innehållsrik. Jag medverkade på ett seminarium varje dag. Vilka framgår av kalendern på min hemsida. www.folkpartiet.se/bargholtz.En liten rännil bland de nästan 1400 seminarierna.

Positivt var den trevliga stämningen och alla människor jag träffade.Negativt turerna kring Sven Otto Littorins avgång och Gudrun Schymans urbota dumma idé att bränna upp 100. 000 kronor som en protest mot lönediskrimineringen av kvinnor.

Snart bär det av till Gotland igen nu för semester med man, barn och barnbarn. Vi hyr ett bra hus i Fleringe vid Stenkusten. Jag gör ett nytt försök med datorn där.

Inga kommentarer: