måndag 8 juni 2009

Hurra för Folkpartiet!

Jag har upplevt många valvakor under mina år i politiken. Det har varit omväxlande vin och vatten. I går fick jag skåla i champagne tillsammans med andra glada folkpartister hemma hos Jan-Erikoch Siv som ordnat en härlig valvaka. Stämningen steg i takt med mätningarna. Ytterligare ett mandat utöver de två vi redan har. Hurra!

Det gick riktigt bra för folkpartiet på Lidingö, en bra bit över riksgenomsnittet. Valdeltagandet var gott. Läs mer på www lidingosidan.se som har det preliminära resultatet.

Framgången är välförtjänt. Lidingöliberalerna är utan tvekan de som varit mest synliga på Lidingö. Vi har delat ut massor av flygblad och pratat med många väljare.

Det är alltid några som är besvikna efter ett val. Denna gång är det moderaterna, men som Paul Lindquist så riktigt kommenter i sin blogg; de har ingen Marit Paulsen. Jag tycker inte moderaterna ska deppa. De behöll ju sina fyra mandat.

Jag gratulerade nyss Marit här i riksdagen och fick en pratstund. Hon är så klok när hon betonar det personliga mötets betydelse i en valkampanj. Jag tror mer på det än på internet.

Inga kommentarer: