fredag 10 december 2010

Akutsjukvård för min del

I går kväll på förbundsmötet i Folkpartiet Stockholms län blev det klart med uppdragen för folkpartisterna i landstinget. Förhandlingarna inom landstingsalliansen har gett hyfsad utdelning för FP med flera ordförande och vice ordförandeuppdrag. Själv blir jag vice ordförande i den nybildade programberedningen för hälso-och sjukvård. Det ser jag fram emot. Många Lidingöbor som jag träffar i Lidingö Centrum har erfarnheter och synpunkter på denna. Men jag vet att de också förväntar sig av mig och övriga landstingspolitiker från Lidingö att vi ska bevaka att frågan om Lidingö Hospice ska få en bra slutlig lösning.

Så jag får arbeta med detta över parti- och blockgränser med Paul Lindquist(M), Kjell Treslow(M) Lars Björndahl(M) och Anders Lönnborg(S).

Inga kommentarer: